Weekend in Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Melanie Wijk - WaarBenJij.nu Weekend in Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Melanie Wijk - WaarBenJij.nu

Weekend in Auckland

Blijf op de hoogte en volg Melanie

15 Juni 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Inmiddels al bijna op de helft van mijn internship en dat doet me beseffen dat de tijd echt ongelooflijk snel gaat.

Afegelopen week was een relaxed weekje en tijd voor wat rust. Vrijdagavond zijn we gezellig wezen stappen met z’n allen en voor het eerst dat ik in New Zealand ben, heb ik eens uitgeslapen. Zaterdag middag ben ik met mijn huisgenoten gaan shoppen in een huge supermall en ben ik ‘s avonds gaan bowlen.

Zondagochtend stond de wekker om 6.00 am wat iets minder relaxed was… We zijn namelijk naar Rangitoto Island gegaan. Dit is een eiland wat een halfuurtje met de ferry vanaf Auckland ligt en is de meest recente en grootste vulkaan van de Hauraki Gulf (kust gebied van het noordereiland). De vulkaan ziet er uit als een gebakken ei en na een uurtje hiken waren we op de top van de vulkaan. Hier hadden we een prachtig uitzicht over de skyline van Auckland en kon je ook in de krater kijken. Het eiland was heel erg bosrijk en heerlijk rustig wat wel iets anders is dan de drukke stad.

Nadat we op de top waren geweest zijn we richting de lava coves gelopen, al de lava stromen hebben namelijk een soort van tunnels gecreeerd op het eiland. Deze tunnels kun je ook in, maar zonder zaklamp vonden we dat niet echt verstandig. Dus als echte helden op sokken hebben we weer zo gauw mogelijk onze route verder uitgestippeld.

Na 5 uur hiken vonden we het wel genoeg geweest en zijn we teruggegaan met de ferry richting de drukke stad. Aan de haven hebben we nog wat gedronken, het was alleen een beetje winderig dus echt lang buiten zitten zat er niet bij. Het weer hier valt mij nog reuze mee. Het is rond de 17 graden en er kan ineens een bui vallen. Ik zie hier dan ook genoeg regenbogen, omdat het vervolgens weer zonnig is.

‘s Middags kwam alle vermoeidheid van de afgelopen weken me ineens aanwaaien en was ik echt helemaal op. Ik heb dan ook niets meer gedaan en lag om 9.00 pm al in bed, omdat ik zo moe was.

Aankomende week ga ik voor mijn onderzoek met de placement manager bij een family langs. Hier gaan we een house & safety check en een eerste kennismakings gesprek uitvoeren. De house & safety check is een controle op veiligheid van de leefomgeving van het kind en is nodig om funding te krijgen van de overheid.

Aankomend weekend is het plan om naar Tauranga en Te Puke te gaan. Tauranga is een kustplaats en je kan de Mount Maunganui beklimmen. In Te Puke zijn de kiwi plantages en staat de kiwi360 (een immens kiwifruit bouwwerk).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melanie

Actief sinds 19 April 2015
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 5517

Voorgaande reizen:

14 April 2015 - 21 Augustus 2015

New Zealand internship

Landen bezocht: