Awesome weekend!!!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Melanie Wijk - WaarBenJij.nu Awesome weekend!!!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Melanie Wijk - WaarBenJij.nu

Awesome weekend!!!!

Blijf op de hoogte en volg Melanie

08 Juni 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Op stage is het lekker druk en hoef ik nog maar een afdeling te interviewen voor mijn scritpie. Verder gaat het lekker zijn gangentje en gaat het allemaal helemaal goed.

En dan het weekend, want wat een awesome weekend was dit!!!
Vrijdagavond zijn we naar een 80s party geweest en we hebben ons daar goed vermaakt. Zaterdag zijn we vertrokken naar Rotorua en dit is een dorp met allemaal natuurlijke warm water bronnen doordat het zo vulkanisch is. Hierdoor heeft het dorp wel een apart luchtje, maar het was zeker de moeite waard.

‘s middags hebben we een Maori village bezocht genaamd Whakarewarewa. Maori’s zijn de ontdekkers van New Zealand en in het dorpje hebben we alles geleerd over hun cultuur en overlevingsvaardigheden. We hebben een show gezien en hierin werd ook de Haka gedaan. Dit is een dans dat vroeger werd gebruikt om de vijand te verdrijven. Daarna kregen we nog een tour en werd ons uitgelegd hoe ze gebruik maken van de warmwaterbronnen om te overleven. De Maori cultuur kookt, wast en wekt energie op met deze bronnen.

Op zondag zijn we naar Wai-O-Tapu gereden en dit is een gebied met allemaal craters, warmwaterbronnen en kleuren meren. Om 10.15 hebben we daar eerst een geyser gezien en daarna zijn we het gebied doorgelopen. Dit was heel apart om te zien, omdat sommige meren fel geel zijn en andere weer fel groen.

Na Wai-O-Tapu hebben we gebeld naar Skydive Taupo of de skydive door kon gaan…… En ja ze waren aan het springen!!!

Wij zijn vervolgens naar Taupo gereden voor de skydive en ik had tijdens de rit nog niet echt het besef dat het dan eindelijk ging gebeuren. Gelukkig hoefde we niet opnieuw alle instructies te volgen en moesten we alleen even wachten totdat we aan de beurt waren.

Toen we eindelijk in het vliegtuig zaten werd het voor mij wel duidelijk dat het dan eindelijk ging gebeuren en tot mijn verbazing was ik eigenlijk helemaal relaxt.

De vlucht naar 15.000ft was echt geweldig, we hadden een prachtig uitzicht over lake Taupo, de bossen en we konden zelfs de Tongariro zien. Na 20 minuten was het dan tijd om te springen en ik mocht gelukkig als eerst…

De schuifdeur werd opengedaan , me beentje gingen naar buiten en voor ik het weet zat ik in de freefall van een minuut. Die minuut ging echt super snel, maar wat een geweldig gevoel is het dat je zweeft en zo vrij als een vogel bent. Daarna ging de parachute open en kon ik genieten van het prachtige uitzicht. Ook mocht ik de parachute even zelf besturen.

Eenmaal veilig geland op de grond kon ik mijn filmpje en foto’s ophalen en zat ik vol met adrealine van de skydive. Het filmpje van mijn skydive hoop ik te kunnen uploaden op facebook. We zijn toen teruggereden richting Hamilton waar we gezellig hebben gegeten en daarna zijn we terug naar huis gegaan.

Aankomend weekend is het plan om in Auckland te blijven en lekker te gaan shoppen, de harbour bridge te bezoeken en misschien nog naar een van de eilanden te gaan die om Auckland heen liggen.

  • 10 Juni 2015 - 19:40

    Dirk En Anneke:

    Hoi Melanie.
    Wat een belevenis. Erg leuk natuurlijk voor je om mee te maken.
    Groetjes van ons allen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melanie

Actief sinds 19 April 2015
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 5520

Voorgaande reizen:

14 April 2015 - 21 Augustus 2015

New Zealand internship

Landen bezocht: