Summer in Tauranga - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Melanie Wijk - WaarBenJij.nu Summer in Tauranga - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Melanie Wijk - WaarBenJij.nu

Summer in Tauranga

Blijf op de hoogte en volg Melanie

28 Juni 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Afgelopen dinsdag ben ik voor het eerst wezen zwemmen in het Tepid baths. Dit ligt vlak naast de haven en is een heerlijk zwembad met stoomcabine en sauna :)

Ook is het deze week tijd om van een aantal mensen afscheid te nemen, omdat hun stage erop zit en richting het zuidereiland, Fiji of Nederland gaan. Vrijdagavond hadden we daarom een afscheidsfeestje

Zaterdagochtend ben ik met mijn huisgenootjes richting Tauranga vertrokken. Tijdens onze rit kwamen we per toeval langs het plaatsje Paroa en hier staat een megafles L&P (frisdrank uit New Zealand).

Daarna zijn we naar Waihi gereden, omdat we daar een goldmine tour hadden geboekt. Dit plaatsje leeft op een ware goldmine en tijdens onze tour kregen we alles uitgelegd hoe ze dat managen en hoe het proces gaat. Ook heb ik 1200 US dollars aan goud vastgehouden!

Na onze goldmine ervaring zijn we naar de badplaats Tauranga gereden. Ik kreeg van dit plaatsje een heerlijk zomergevoel en we hebben 's middags dan ook lekker op het terras gezeten. Het weer was namelijk echt super en dan moet je je voorstellen dat het voor Nederlandse begrippen december is.

's Avonds heb ik sinds 2,5 maand weer eens lasagne gegeten, omdat we in ons apartement geen oven hebben. Verder hadden we vanuit ons hostel een geweldig uitzicht over de bay.

Zondagochtend zijn we naar Mount Maunganui gegaan. Dit is een uitzichtpunt over de Bay of Plenty. We hadden ons alleen even vergist in de hoogte van het uitzichtpunt. Wij dachten namelijk dat het een kleine klim was, maar het bleek dus een ware hike van een uur...

Maar het uitzicht boven op de top was echt ongelooflijk mooi!

Daarna hebben we even gerelaxt op het strand om vervolgens door te rijden naar Te Puke. Hier staat een immense kiwi fruit en worden de kiwi's verbouwd.

Vervolgens zijn we teruggereden richting Auckland en hebben we Thais eten besteld.

Aankomend weekend heb ik geweldige plannen, namelijk mijn scriptie afronden! Ik zal de 4 muren van mijn kamer dus aardig veel zien dit weekend :)

  • 03 Juli 2015 - 14:39

    Mirjam Van Bemmelen:

    Wat ontzettend leuk om je verslagen te lezen en wat maak je veel mee. Geniet er maar volop van, maar volgens mij doe je dat ook

    Liefs uit Zevenhoven

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melanie

Actief sinds 19 April 2015
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 5516

Voorgaande reizen:

14 April 2015 - 21 Augustus 2015

New Zealand internship

Landen bezocht: