gearriveerd in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Melanie Wijk - WaarBenJij.nu gearriveerd in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Melanie Wijk - WaarBenJij.nu

gearriveerd in Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Melanie

19 April 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Na een hele lange vliegreis van 28 uur ben ik donderdagavond dan eindelijk veilig op Auckland gearriveerd. Eenmaal op de airport van Auckland duurde het alleen even voordat ik eindelijk richting het appartement kon, omdat ze nogal streng zijn met wat je allemaal het land inbrengt.

Vervolgens werd ik naar mijn appartement gebracht en dit is midden in het centrum van Auckland, waar ik genoeg uitzicht heb want zit op 17 hoog. Mijn appartement deel ik met twee Nederlandse meiden die hier ook hun internship hebben.

Vrijdag was ik al om half 7 klaar wakker, omdat ik toch wel een beetje last had en heb van een jetlag. Ik ben vervolgens naar het Pukekawa park gegaan wat een prachtig park is met een zogenaamde wintergarden (twee soort van kassen met allemaal exotische planten). Dit park ligt vlak bij mijn stage bedrijf waar ik maandag ga beginnen dus daar ben ik ook gelijk heen gelopen. En toen wilde ik terug gaan naar mijn appartement…

Dit heeft iets langer geduurd dan nodig was, want ik raakte verdwaald en kaartlezen en richtingsgevoel blijken niet me sterkste punten te zijn :). Gelukkig zijn de Kiwi’s (Nieuw-Zeelanders) erg behulpzaam en komen ze je al helpen als je met een kaart in je handen staat.
Uiteindelijk bij het appartement aangekomen kon ik mijn route uitstippelen naar Tapakuna waar ik een gesprek had met stagereizen (hun hebben voor mij de stage geregeld en de huisvesting) die me een aantal handige tips meegaven. ’s Avonds ben ik met mijn kamergenootjes bij iemand wat gaan drinken. In het appartement zitten namelijk alle studenten die hun stage hebben geregeld via stagereizen. Deze groep bestaat uit ongeveer 30 studenten.

De rest van het appartement bestaat voornamelijk uit Chinezen en Koreanen, in Auckland lopen dan ook heel veel toeristen en studenten van Chinese of Koreaanse afkomst.

Zaterdagochtend regende het eerst waardoor het niet echt lekker weer was om naar buiten te gaan, maar ik moest een aantal dingen regelen dus ik kon gelijk mijn jack testen op waterdichtheid (nou dat is die!). De temperatuur hier ligt rond de 20 graden en het kan van het ene op het andere moment regenen. Het gezegde in Auckland luidt dan ook: “The weather can be four seasons a day”. ‘s Middags werd het dan ook droog en was het weer strak blauw met de zon volop schijnend, en ben ik de stad ingegaan met mijn kamergenootje.

Vandaag ben ik eerst naar Mount Eden geweest, dit is vroeger een vulkaan geweest en deze berg kan je nu beklimmen en geeft een prachtig uitzicht over de stad. Dit was een goede hike oefening voor volgend weekend, want dan ga ik de Tongariro Crossing doen wat de mooiste dagwandeling ter wereld wordt genoemd. ’s Middags ben ik naar Tapakuna Beach gegaan wat echt een prachtig strand is met een hele mooie Bay.

Inmiddels ben ik een beetje gewend in Auckland en morgen is dan mijn eerste stagedag bij Au Pair Link waar ik ga beginnen aan mijn afstudeeropdracht.

Groetjes!!

  • 19 April 2015 - 12:05

    Jesper:

    leuk Mel!! We wachten rustig op het volgende verslag

  • 19 April 2015 - 12:10

    Dirk En Anneke:

    Wat leuk om zo wat van je ervaringen te lezen.

  • 19 April 2015 - 12:28

    Leon En Gerda:

    Leuk om zo het reisverslag te lezen van jou belevenissen daar

  • 19 April 2015 - 15:50

    PH Turkenburg:

    Erg leuk je ervaringen te volgen.
    Geniet ervan en tot het volgende veslag.
    Piet en Jacqueline

  • 19 April 2015 - 20:11

    Ans:

    Leuk Mel. Geniet en succes met alles

  • 25 April 2015 - 20:40

    Trudy:

    Leuk Melanie om je verslag te lezen en je te volgen,
    Succes.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melanie

Actief sinds 19 April 2015
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 5508

Voorgaande reizen:

14 April 2015 - 21 Augustus 2015

New Zealand internship

Landen bezocht: