Eerste stageweek en Tongariro crossing - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Melanie Wijk - WaarBenJij.nu Eerste stageweek en Tongariro crossing - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Melanie Wijk - WaarBenJij.nu

Eerste stageweek en Tongariro crossing

Blijf op de hoogte en volg Melanie

27 April 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Maandag heb ik mijn eerste stagedag gehad bij Au Pair Link en wat een leuk bedrijf is dat! Super aardige collega’s en een hele relaxte sfeer qua werken. Ik zal daar maandag en vrijdag voor het bedrijf werken en de andere dagen heb ik voor mijn onderzoek.

Tijdens lunch heb ik voor het eerst een Feijoa gegeten, een groene exotische vrucht ter grote van een kiwi, wat typisch Nieuw Zeelands is en een lekkere opfrisser want het smaakt naar een combinatie van citroen en ananas.

Verder houden ze op mijn stage ervan om alles te vieren wat er maar te vieren is zo was het afgelopen woensdag Jelly Beans day :). En omdat elke maandag weer een nieuwe werkweek begint is het elke maandag bake day.

Zaterdag ochtend zijn we vertrokken richting Taupo, hier hebben we eerst de Haka Falls bezocht en toen heb ik een swing gedaan. Dit werkt als een soort levensgrote schommel, waar je eerst omhoog wordt getakeld en dan een vrije val maakt naar beneden door het dal heen (het filmpje volgt nog). Toen zijn we doorgereden naar de lodge waar we dat weekend verbleven, omdat zondag de Tongariro crossing op de planning staat.

Zondag morgen 7.30 AM, moesten we klaar staan om aan de hike te beginnen. De Tongariro crossing is namelijk een bijna 20km lange wandeling op een vulkaan en een zware wandeling. Je gaat namelijk van 1100m naar 1900m hoogte waar het boven op de vulkaan -3 graden was en de wind zo’n 50km per uur. Maar wow wat was dat gaaf, van het ene mooie uitzicht naar het andere mooie vergezicht!!!

Na een hike van 6,5 uur waren we dan aan de andere kant van de vulkaan en werden we weer opgehaald om naar de lodge te gaan en was het tijd om te relaxen.

Vandaag zijn we terug gereden naar Auckland en hebben we niet zo veel gedaan, omdat de dag voornamelijk bestond uit regen. Wel heb ik genoeg spierpijn van de hike en zal ik vanavond lekker slapen van het intensieve weekend.

Morgen weer een nieuwe stagedag en ik ga beginnen met bootcamp!

Groetjes!!

  • 28 April 2015 - 18:05

    Dirk En Anneke:

    Weer leuk om wat van je te lezen. Zo hou je ons aardig op de hoogte. Groetjes van ons allemaal

  • 01 Mei 2015 - 16:27

    Irma:

    Hallo bijna buurmeisje van de Leeuwerikspad

    Sprak je moeder,zij vertelde me hoe we jouw kunnen volgen in dat verre land
    Ik heb je gevonden en het is leuk om te lezen wat je allemaal aan het ondernemen
    Bent daar.Leuk dat je een leuk stagewerkplek hebt.Veel succes daar!

    Je buurvrouw Irma van Leeuwerikspad 16


  • 03 Mei 2015 - 18:23

    Nel En Leen Boogaard:

    hoi Melanie,

    Leuk zo in de verslagen van je te lezen. Als het vervolg ook zo blijft gaan als je eerste indrukken en ervaringen dan moet het een fantastisch verblijf worden. Hebben direct al op maps gekeken waar je je zo ongeveer bevindt. Een prachtig land waar veel is te zien. Heel veel plezier en succes!

    groeten,
    tante Nel en Leen

  • 06 Mei 2015 - 15:41

    P.H.Turkenburg:

    wat een prachtig en avontuurlijk verslag.Sterkte met de spierpijn,en veel plezier op je stage.groeten van Piet Justin en jacqueline.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melanie

Actief sinds 19 April 2015
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 5522

Voorgaande reizen:

14 April 2015 - 21 Augustus 2015

New Zealand internship

Landen bezocht: