Surfles in Raglan - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Melanie Wijk - WaarBenJij.nu Surfles in Raglan - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Melanie Wijk - WaarBenJij.nu

Surfles in Raglan

Blijf op de hoogte en volg Melanie

18 Mei 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

De werkweek wordt nu gewoon een beetje hetzelfde en er komt nu een vaste regelmaat in met mijn vorderingen voor mijn scriptie. De verwachting is dat ik nu halverwege juli klaar ben in plaats van begin augustus.

Vrijdag avond zijn we naar een rugby wedstrijd geweest van het team uit Auckland (Blues) tegen een team uit Zuid-Afrika (Bulls). Wat een lompe sport is dat, maar wel ontzettend leuk om een keer gezien te hebben. De Blues is niet een heel sterk team maar ze wonnen toch met 23-18!!

Zaterdag ochtend zijn we vertrokken richting Raglan voor mijn eerste surfervaring. Eerst hebben we een halfuurtje les gehad bij het hostel hoe we op het board moesten gaan staan, wanneer we moesten peddelen en waar we op moesten letten als er een golf aankwam. Vervolgens zijn we richting het strand gereden en konden we met ons surfboard de zee in…

De eerste poging bestond uit zout happen, want surfen blijkt niet zo makkelijk te zijn als in de tv-serie rocket power van vroeger. Het is heel lastig om te bepalen wanneer je moet gaan peddelen en wanneer je kan proberen te gaan staan op je board. Uiteindelijk lukte het wel om 5 seconden op mijn surfboard gestaan!!

Na 2 uur waren we ook helemaal op, omdat het nogal aardig wat energie van je vergt om iedere keer tegen de golfen in te peddelen en de stroming tegen te gaan. Dus de chocoladetaart die we hadden gekocht kwam goed van pas :). ’s Avonds hebben we toen lekker film gekeken, gekletst en geborreld.

Zondagochtend zijn we vroeg vertrokken naar Otorohanga om een kiwi bird opvang te bezoeken. Hier hebben we de kiwi gespot en ook gezien hoe ze gevoerd werden. ’s Middags zijn we weer richting Auckland vertrokken en daarna heb ik lekker gerelaxt in mijn appartement waar ik wel ff aan toe was na al die drukke weken.

Aankomend weekend staat er iets heel erg leuks op de planning, maar ook ontzettend spannend… De planning is namelijk om te gaan skydiven in Taupo.

Groetjess!!

• 18 Mei 2015 - 20:54

Ben En Rianne:

hoi Meilany,
    Leuk om je verhalen te lezen! Zo te zien maak je van alles mee.
    Zorg dat je niet teveel eet voordat je gaat skydiven... David heeft vorige week in Portugal een sprong gemaakt en kwam behoorlijk misselijk beneden:-) Toch zou hij het zo nog een keer doen!
    Veel plezier!