Coromendal - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Melanie Wijk - WaarBenJij.nu Coromendal - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Melanie Wijk - WaarBenJij.nu

Coromendal

Blijf op de hoogte en volg Melanie

12 Mei 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Afgelopen week veel interviews gedaan op mijn stage, dus ik heb goed aan mijn Engels kunnen werken. Verder hebben ze op mijn stage iets leuks bedacht voor de maand mei. We gaan namelijk bingo spelen, wat inhoudt dat je allemaal soorten opdrachten moet uitvoeren (make a selfie with a view, finish work half an hour early, watch your favorite movie, etc..). In totaal zijn het 20 opdrachten en wie het eerst een rij van 5 heeft volbracht krijgt een prijs.

Verder heb ik deze week besloten een week langer te blijven, omdat ik graag het zuidereiland wil zien en daarvoor vind ik 2 weken tekort. De vertrekdatum vanuit Auckland is nu 30 augustus.

Van het weekend zijn we naar het schiereiland Coromendal geweest, waar we eerst zaterdag het plaatsje Tames hebben bezocht en vervolgens zijn doorgereden naar Kauaeranga valley. Dit is een erg bergachtig gebied met een prachtige natuur. Daarna zijn we doorgereden naar het plaatsje Hahei waar we hebben overnacht.

In Hahei zijn hot waterpools wat inhoudt als je op bepaalde plekken in het zand graaft er warm water vrij komt, op sommige plekken was het zelfs kokend heet! Helaas waren we er zaterdag iets te laat, omdat het al vloed werd en alleen met eb kan je de waterpools graven.

Daarom hadden we besloten om zondagochtend (06.30 a.m.!!) te ontbijten op het strand, de zonsopgang te zien en een hot waterpool te graven. Helaas waren de golven heel erg hoog, waardoor het graven van een pool geen zin had. Wel hebben we de prachtige zonsopgang gezien met een heerlijk broodje chocoladepasta. Wat een wow- moment was dat!

Vervolgens hebben we de Cathedral cove bezocht, dit is een prachtig strand met een rots waar je doorheen kan lopen. Het is ook wel bekend uit een scene van de Narnia film (https://www.youtube.com/watch?v=39xnFVV4IpQ). Het weer was heerlijk dus we hebben heerlijk op het strand gerelaxt en genoten van het prachtige uitzicht.

’s Middags hebben we lekker op het strand van Hahei gelegen en zijn we weer langzaam naar Auckland vertrokken.

Aankomende week heb ik een drukke week met mijn stage en ga ik vrijdag een rugby wedstrijd bezoeken. Daarnaast ga ik aankomend weekend leren surfen in Raglan!

  • 13 Mei 2015 - 21:15

    Jose Buis:

    hoi Melanie,
    Wat doe je onwijs gave dingen, prachtig!
    Leuk om te lezen hoe avontuurlijk je bent, stoer hoor.
    Geniet ervan, ik blijf je ervaringen zeker volgen.
    Groetjes Jose Buis

  • 14 Mei 2015 - 10:42

    Simone:

    Het klinkt inderdaad weer allemaal WOW Melanie, geniet maar lekker. X Simone

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melanie

Actief sinds 19 April 2015
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 5511

Voorgaande reizen:

14 April 2015 - 21 Augustus 2015

New Zealand internship

Landen bezocht: