Bay of Islands - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Melanie Wijk - WaarBenJij.nu Bay of Islands - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Melanie Wijk - WaarBenJij.nu

Bay of Islands

Blijf op de hoogte en volg Melanie

03 Juni 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Afgelopen woensdag ben ik naar de film Spy geweest met mijn huisgenootjes en de film is echt een aanrader! Verder ging het deze week weer goed op stage en hadden we afgelopen weekend een lang weekend door de queen’s birthday.

Vrijdag hebben we nog een hamburger gehaald wat voorlopig het laatste junkfood zal zijn wat ik eet. Daarna hebben we met zijn allen frozen gekeken en zijn we op tijd naar bed gegaan, omdat we zaterdagochtend vroeg vertrokken naar de Bay of Islands.

In de Bay of Islands hebben we een boot tour gedaan en wow wat was dat gaaf!!!! De waves waren erg ruig en we stonden bijna op het water met een prachtig uitzicht op al die eilanden. Tijdens de cruise hebben we ook dolfijnen gespot wat echt zo tof was. We hadden mazzel, want de dolfijnen waren heel toegankelijk en bleven om de boot heen zwemmen. Als laatste hebben we tijdens de tour de hole in the rock bezocht (foto).

Zondag zijn we naar Cape Reinga vertrokken, dit is het noordelijkste puntje van New Zealand. We hadden heerlijk weer en het uitzicht was echt verbluffend mooi. Op de terugweg naar ons hostel hebben we aan sandboarding gedaan, dit is met een sleetje van een hele hoge zandberg af. Hier ben ik dan natuurlijk ook gigantisch van af gevallen met het gevolg dat er echt overal zand zat.

‘s Avonds hebben we chocolade taart gegeten en er extra van genoten, omdat dat in de maand juni niet meer kan.

Op maandag zijn we via de westkust teruggereden richting het Waipoua forest. Hier staat de grootste kauriboom van New Zealand (foto). Om daar te komen moesten we met de ferry oversteken.

Aankomend weekend is eerst vrijdag een 80s party en gaan we nog een poging wagen om te skydiven (als de weer voorspellingen dat ons tenminste gunnen!). Verder is het plan om naar Wai-O-Tapu te gaan, dit is een heel vulkanisch gebied met allemaal kleuren meren. Als laatste willen we nog een Maori village bezoeken.

• 04 Juni 2015 - 23:30

Trudy Koop:

Melanie, ik heb je reisverslagen gelezen,
    Super leuk om je te volgen,, je bent 'goed bezig',
    Lekker genieten, en volgens je moeder goed op schema,
    groetjes Trudy