Cheers! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Melanie Wijk - WaarBenJij.nu Cheers! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Melanie Wijk - WaarBenJij.nu

Cheers!

Blijf op de hoogte en volg Melanie

27 Juli 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Deze week een blog over twee weken, omdat ik vorige week niet zoveel bijzonders gedaan heb.

Vorige week donderdagochtend ging vroeg de wekker, want het was mijn verjaardag en ik ging skypen met de family!!! Echt hilarisch, ik had niet beter mijn 21ste verjaardag kunnen beginnen. Toen ik op werk kwam lag er een kado op mijn bureau en daar zaten allemaal typische Nieuw Zeelandse spullen in :) 's Avonds had ik een Dutch dinner met stampot, gehaktballen, jus en appelflappen.

Verder heb ik dat weekend inkopen voor mijn zuidereiland trip gedaan en mijn trip uitgestippeld.

Afgelopen vrijdag hadden ze het op stage over een Mid-Christmas party in Habana Joes van 6 tot 8. Ik ben daar toen met mijn collega’s heen gegaan en we daar gezellig drankjes gedaan en het was zo laat. Mid-Christmas wordt hier gevierd, omdat de Nieuw Zeelanders niet echt een Christmas gevoel hebben in December. Dit komt doordat kerst bij hun in de zomer valt en dan dus allemaal op het strand liggen en bbqen. Vandaar dat het dus twee keer per jaar Christmas is in NZ.

De volgende morgen ging weer vroeg het wekkertje, want ik ging naar Waiheke Island. Dit eiland is een echt wijneiland en is een beetje te vergelijken met Texel. Het weer was eerst super grijs, maar toen we eenmaal op de ferry zaten werd het blauwer en blauwer. Op het eiland hebben we een auto gehuurd en zijn we het hele eiland over gereden.

Eerst kwamen we bij een prachtig strand van het eiland en daarna bij een marktje waar we oliebollen hebben gegeten. Vervolgens zijn we verder het eiland in gegaan en kwamen we uiteindelijk op een onverharde weg waar de wijngaarden zijn. Hier had je prachtige uitzichten over de andere eilanden van de Hauraki Gulf.

Daarna zijn we richting een Fish n Chips restaurant gereden, omdat ik hier nog geen Fish n Chips hadden gegeten. In New Zealand is dat erg populair en ik snap wel waarom, want het was echt super lekker!

Na de heerlijk Fish n Chips hebben we de auto weggebracht en zijn we naar de dichtsbijzijnde wijngaard gelopen om lekker een wijntje te drinken. We kwamen uit bij een wijngaard met een prachtig uitzicht over Auckland. Daarna zijn we met de ferry richting huis gegaan en heb ik die avond lekker rustig aan gedaan. Wel ben ik nog uitgeweest het enige jammere is dat mijn jas is gestolen en ik dus zonder jas naar huis moest.

Zondag was brakdag en heb ik even een noodjas gekocht voor 15 dollar, omdat mijn ski jas een beetje te warm is voor de laatste 2 weken. Ook ben ik even naar de dollarshop geweest om te kijken voor oranje spullen, omdat volgende week vrijdag Dutch Day op stage is.

• 28 Juli 2015 - 16:15

Dirk En Anneke:

Jee, Melanie. Wat doe jij leuke dingen zeg. Geniet er nog even van, want voordat je het weet zijn die laatste weekjes om en moet je het weer met Nederland doen.

• 03 Augustus 2015 - 17:25

Piet Hein En Jacqueline Turkenburg:

Lieve melanie,van harte gefeliciteerd nog met je verjaardag en dat heb je daar bijzonder gevierd.
    Wij waren zelf niet thuis.Wat een leuke verslagen zijn jou avonturen verhalen.We hopen dat je nog het nodige zult meemaken,en kijken naar je uit wanneer je terug komt.vr gr P-H en Jacq.